door pauWw ;[' » 12-04-2010, 17:38:37
Ik ben tegen het schooluniform. Ik vind dat je het niet kan maken om mensen een uiterlijk af te dwingen, enkel omdat het politiek correct is (oh, wat heb ik toch een hekel aan die twee woorden). Als je niet eens meer mag bepalen hoe je er zelf uitziet, wordt je nog een groter product van de overheid dan je eigenlijk al was.
Je leert niet om voor jezelf de keuzes te maken over hoe je er uit wil zien, omdat het enige dat mensen zien, je aangeboren factoren zijn, zoals de kleur van je haar, huid en ogen, je lengte, je bouw en het feit dat je toevallig een enorme bepukkelde neus hebt.
Hierover worden, voor zover ik weet, nog veel meer kinderen gepest. Dit zal alleen maar erger worden wanneer men de diversiteit in kleding afschaft. Kinderen worden nog onzekerder omdat je nu gepest wordt om factoren die je niet kunt veranderen.
Ook houding wordt een stuk belangrijker, maar ik weet uit ervaring dat vooral (middelbare)scholieren er nog wel eens moeite mee hebben om zichzelf een houding te geven. De ene is veel te brutaal, omdat hij of zij denkt zo op te kunnen vallen, en de ander wordt juist heel verlegen, zodat niemand doorheeft dat hij of zij ook menselijke fouten maakt. Uiteindelijk heb je dus nog steeds geen gelijkheid.
Ik ben nog nooit echt gepest (wel soms geplaagd, maar dat neem ik maar voor lief en lach erom) om mijn kleding, maar wel omdat ik rood haar had, klein was, brutaal en omdat ik naar metal luisterde (??). Dit heeft allemaal geen moer met kleding te maken. Kinderen zijn gemeen, ze zoeken iets om zichzelf beter te doen lijken dan anderen en stoppen niet voordat ze dat gevonden hebben.
Tempestuous Conquest!