Schooluniform

Moderators: Webmaster, Kim, Gerard, Frank

Re: Schooluniform

Berichtdoor Domentarion » 25-06-2009, 23:10:41

X_blackangel schreef:Maarja.. ik ben blij dat ik goede vrienden heb die me snappen en waar ik dan altijd terecht kan.. en naja soms snap ik sommige mensen ook niet meer helemaal.. maarja als ik er dan bij stilstaa en ik aan mijn ouders denk weet ik gewoon dat hun ouders sowieso al heeeel anders zijn.. en er zit gewoon een wereld van verschil tussen mij en die mensen..
en ook de manier waarop hun over mij denken en andersom..
het zou goed zijn als je 2 groepen een samenwerkingsodracht van leven of dood uit liet voeren volgens mij.

Ik heb nauwelijks vrienden ik leef in mijn eigen wereld. Ik snap de hele wereld niet en darom wil ik niet anders dan in mijn wereld leven.
Come to me Clouds
May you rise as an evil storm
Born to rip them open
Let the cover of night bear witness
who resist so they will harm me not
Let the blood of many cleanse me,
preserving beauty eternal
I pray you...
Domentarion

Berichtdoor ^_^Uknow^_^ » 29-10-2009, 20:07:13

Een uniform dragen is niet zo handig hoor,
De opleiding die ik nu doe moeten we ook een uniform dragen, maar als iemand met hetzelfde uniform als jij iets doet dan word iedereen erop aangekeken die hetzelfde uniform aan heeft.

Maar soms is het wel makkelijk, je staat niet een poos voor je kast om te kijken wat je aan moet doen :lol:
Brothers Of Metal Will Always Be There, Standing Together With The Hands In The Air
^_^Uknow^_^

Berichtdoor D. » 30-10-2009, 22:03:32

Ik kan niet zeggen dat ik voorstander ben. Een uniform zorgt wel voor iets meer gelijkheid, zoals eerder is gezegd, maar jonge mensen willen toch zichzelf leren kennen. Door uniforms te dragen, werk je dat min of meer een beetje tegen. Ik hoef zelf geen uniform te dragen op stage, maar wel oude kleren die mogen beschadigen. Dat is ook niet mijn mooiste kleding, maar daardoor wordt het dragen van mooie kleding juist leuker. Afwisseling dus.
D.

Berichtdoor pauWw ;[' » 12-04-2010, 17:38:37

Ik ben tegen het schooluniform. Ik vind dat je het niet kan maken om mensen een uiterlijk af te dwingen, enkel omdat het politiek correct is (oh, wat heb ik toch een hekel aan die twee woorden). Als je niet eens meer mag bepalen hoe je er zelf uitziet, wordt je nog een groter product van de overheid dan je eigenlijk al was.
Je leert niet om voor jezelf de keuzes te maken over hoe je er uit wil zien, omdat het enige dat mensen zien, je aangeboren factoren zijn, zoals de kleur van je haar, huid en ogen, je lengte, je bouw en het feit dat je toevallig een enorme bepukkelde neus hebt.
Hierover worden, voor zover ik weet, nog veel meer kinderen gepest. Dit zal alleen maar erger worden wanneer men de diversiteit in kleding afschaft. Kinderen worden nog onzekerder omdat je nu gepest wordt om factoren die je niet kunt veranderen.
Ook houding wordt een stuk belangrijker, maar ik weet uit ervaring dat vooral (middelbare)scholieren er nog wel eens moeite mee hebben om zichzelf een houding te geven. De ene is veel te brutaal, omdat hij of zij denkt zo op te kunnen vallen, en de ander wordt juist heel verlegen, zodat niemand doorheeft dat hij of zij ook menselijke fouten maakt. Uiteindelijk heb je dus nog steeds geen gelijkheid.

Ik ben nog nooit echt gepest (wel soms geplaagd, maar dat neem ik maar voor lief en lach erom) om mijn kleding, maar wel omdat ik rood haar had, klein was, brutaal en omdat ik naar metal luisterde (??). Dit heeft allemaal geen moer met kleding te maken. Kinderen zijn gemeen, ze zoeken iets om zichzelf beter te doen lijken dan anderen en stoppen niet voordat ze dat gevonden hebben.
Tempestuous Conquest!
pauWw ;['

Berichtdoor X_blackangel » 12-04-2010, 19:10:58

Nadat ik me de laatste tijd iets meer in het verhaal van Sophie lancaster heb verdiept... ben ik van mening dat je het op school wel kunt gaan verbieden die diversiteit in kleding maar wat is het nu er van.. vooral mensen als mensen er na schooltijd / na hun hele schooltijd... om worden vermoord...? Dan heeft het nog steeds geen zin om mensen op school allemaal gelijk te laten zijn... mensen moeten ook andere stijlen qua kleding leren kennen en leren respecteren...
A tear is only water,
A sigh is only air.
X_blackangel

Vorige

Keer terug naar Discussies